top of page

Alt om Zettle: Fra Oppstart til Regnskap – En godt likt kasseløsning blant småbedrifter i Norge.

Oppdatert: for 3 døgn siden


Om Zettle

Zettle by Paypal tidligere kjent som iZettle, er en av de mest populære betalingsløsningene for bedrifter i Norge. Enten du driver en fysisk butikk, restaurant eller annet fysisk salg, gir Zettle deg en fleksibel og moderne måte å håndtere betalinger på. Denne betalingsløsningen kombinerer en moderne kasseløsning med både fysiske betalingsterminaler og digitale betalingsalternativer, og gir deg muligheten til å håndtere betalinger enkelt og effektivt.


Zettle integrasjoner fra Emonkey


Zettle ble opprinnelig utviklet i Sverige og kjøpt opp av PayPal i 2018. Med en kasseløsning og betalingsterminal som både er enkel å sette opp og har lave oppstartskostnader, har Zettle blitt en vanlig løsning i pop-up shops, på stands og ved forskjellige eventer. Systemet er også godkjent i Norge, noe som gjør det til et pålitelig valg for alle typer virksomheter.



Hvordan komme i gang med Zettle


Å komme i gang med Zettle er enkelt.


  1. Registrer deg – Opprett en Zettle-konto via deres nettside eller app.

  2. Installer Zettle Go-appen – Last ned appen på din smarttelefon eller nettbrett.

  3. Koble til betalingsutstyr – Skaff deg kortterminaler fra Zettle og koble dem til appen din.

  4. Ta betalt – Nå kan du selge dine produkter og tjenester. Kundene kan bruke både kort og Vipps.

  5. Oppgjør og regnskap – Bruk regnskapsintegrasjoner fra Emonkey for å spare tid på bokføring av salg, oppgjør og gebyrer.


Kontoutskrift, rapportering og bokføring for deg som bruker Zettle

Inne på my.zettle.com får du en omfattende oversikt over alle aktivitetene på Zettle-kontoen din. Her kan du enkelt holde styr på godkjente betalinger, utbetalinger og andre viktige transaksjoner

Kontoutskrift

  • Utbetalinger: Viser alle godkjente transaksjoner siden siste utbetaling. Les mer om utbetalingstidspunktene dine.

  • Innkommende betalinger: Bare bankgodkjente transaksjoner vises; ikke-godkjente betalinger vises som en samlet sum.

  • Reservert for tilbakebetalinger: Sørg for tilstrekkelige midler for tilbakebetalinger og angi en minimumssaldo i de generelle innstillingene.

  • Saldo: Viser din akkumulerte saldo for en valgt tidsperiode, samt eventuell reservert beløp for tilbakebetalinger.

  • Forskjellige typer transaksjoner: Se og filtrer etter kortbetalinger, gebyrer, utbetalinger til bankkonto, reduksjon av transaksjonsgebyr og kontantforskudd Zettle Advance.

Rapporter

  • Rapporter i appene: Få en rask oversikt over virksomheten din.

  • Rapporter på my.zettle.com Detaljerte rapporter gir innsikt i salget ditt, inkludert daglige, ukentlige og månedlige oversikter.

  • Salgsdetaljer: En detaljert oversikt over salg, betalinger og statistikk per medarbeider.

  • Salg etter produkt og kategori: Innsikt i hvilke produkter og kategorier som presterer best.

Regnskapsføring og Zettle. Hvordan spare 15- 60 min per uke med Zettle integrasjoner?

Hvorfor trenger du regnskapsintegrasjoner? Integrasjoner er avgjørende for å spare tid på bokføring. For de bedrifter som bruker Zettle hver uke, gjør integrasjoner regnskapet mye enklere. Jo mer du bruker løsningen, jo mer tid vil integrasjoner fra Emonkey spare deg.

Ved å bruke en regnskapsintegrasjon fra Emonkey, blir salg, oppgjør og gebyrer automatisk ført i regnskapet. En annen fordel med våre integrasjoner fra Zettle er at tips og gavekort også kan bokføres til regnskapsløsningen. Vi kan føre salg fra Zettle enten per produktkategori eller MVA-sats. Bruker du i tillegg Vipps, kan vi selvfølgelig også automatisere oppgjør fra denne løsningen til regnskapet.

Ønsker du å spare 15–60 minutter på regnskapet hver uke, er denne integrasjonen perfekt for deg. For 295 NOK per måned, og uten høye oppstartsgebyrer, kan du ta i bruk denne løsningen allerede i dag. Vi leverer løsningen til de fleste norske regnskapssystemer, som Tripletex, PowerOffice, Unimicro og mange flere.

Det er enkelt å komme i gang med Zettle-integrasjonen. Emonkey ordner både med oppsett og vedlikehold, slik at du kan fokusere på det som er viktig for deg i bedriften! Finn og bestill integrasjoner fra Zettle til regnskapet her.



FAQ - Ofte stilte spørsmål


Vanlige spørsmål relatert til rapporter og integrasjoner fra Zettle.

Integrerer Zettle med regnskapssystemer?

Ja, Zettle kan integreres med flere ulike regnskapssystemer bland annet gjennom Emonkey. Disse integrasjonene hjelper med å automatisere bokføringen av salg, oppgjør og gebyrer, noe som gjør regnskapsprosessen mer effektiv.

Hvilke regnskapssystemer kan jeg integrere med Zettle?

Zettle integreres med flere populære regnskapssystemer i Norge, inkludert Tripletex, PowerOffice, Unimicro, DNB regnskap, 24SevenOffice og mange flere. Emonkey tilbyr både standardiserte og tilpassede integrasjoner for å dekke dine behov.

Hvordan kan jeg spare tid med Zettle-integrasjoner?

Ved å bruke Zettle-integrasjoner fra Emonkey, kan bedrifter spare 15–60 minutter per uke på bokføring. Salg, oppgjør og gebyrer overføres automatisk til regnskapssystemet ditt, noe som reduserer manuelt arbeid.

Hvilke rapporter tilbyr Zettle for bedrifter?

Zettle tilbyr detaljerte rapporter både gjennom appen og portalen my.zettle.com. Disse inkluderer salgsrapporter, betalingshistorikk og innsikt i hvilke produkter og kategorier som presterer best.


Hva koster Zettle- integrasjonen?


Integrasjonene fra Zettle til regnskapssystem koster 295 NOK per måned, dersom du bruker et av de vanlige regnskapssystemene i Norge. Integrasjoner til ERP kan koste litt mer, avhengig av oppsett.


Comments


Commenting has been turned off.
bottom of page