top of page

Fra 10 dager til 1 time per måned!

Lær hvordan en integrasjon frigjorde mye tid, men også forbedret arbeidsmiljøet for FleetCom.


Det norske selskapet FleetCom er en ledende leverandør av satellittelefoner, satellittabonnementer og radiokommunikasjon. Med over 30 års erfaring innen satellittkommunikasjon er FleetCom et pålitelig valg for bedrifter og organisasjoner som trenger å kommunisere til sjøs eller på land der man ikke har mobilnett. 

Blant kundene finnes aktører innen sjøfart, hjelpeorganisasjoner, kommuner, media og ekspedisjoner. FleetComs produkter ble blant annet brukt i serien På tur med Lars Monsen for å sikre kommunikasjon i villmarken, og nylig har Norsk Folkehjelp benyttet løsningen for å kunne kommunisere i Ukraina.



FleetCom

En utfordrende prosess

FleetCom sto overfor betydelig tidsbruk knyttet til faktureringsprosessen. For å fakturere kundene for abonnement og databruk mottok de grunnlagsfiler fra ulike internasjonale leverandører av satellittelefoni. Filene kom også i varierende formater, noe som gjorde behandlingen av informasjonen komplisert. Siden alt måtte være nøyaktig og korrekt, endte de opp med en prosess der de manuelt fakturerte hver kunde basert på datagrunnlaget hver måned – en prosess som tok rundt 10 arbeidsdager hver måned.


Løsningen

Gjennom en workshop med SpareBank 1 ForretningsPartner Østlandet (SB1FP), som hjelper bedrifter med både regnskap og teknologi, ble FleetCom anbefalt å kontakte integrasjonsekspertene hos Emonkey . De ønsket å undersøke om dette var en prosess som kunne effektiviseres. Etter et møte mellom Ingar Kastum fra FleetCom, Sven Helge Alme fra SB1FP og Piet Deprez fra Emonkey ble det bestemt at utfordringen kunne løses med en integrasjon. Ved å standardisere formatet på filene FleetCom mottok fra leverandørene, kunne Emonkey automatisere prosessen og opprette samlefakturaer per kunde direkte i PowerOffice Go via API.

Resultatet for FleetCom

Fra å bruke 10 arbeidsdager hver måned, kan faktureringen nå utføres på under en time. Siden alt skjer automatisk, trenger de heller ikke å bekymre seg for feil. Ingar Kastum, en av eierne i FleetCom, forteller at denne forbedringen har vært et stort løft for bedriften. De har nå mer tid til å betjene både eksisterende og nye kunder. I tillegg har arbeidsdagen blitt mye mer givende og mindre repetativ – Den automatiserte løsningen har helt enkelt gjort arbeidsdagen bedre. 


Emonkey syns dette har vært et veldig spennende case å jobbe med, sammen med en bedrift som jobber i en veldig spennende men også viktig bransje.


Vi på Emonkey takker for godt samarbeide og ønsker Ingar, Helge og FleetCom lykke til videre!


Har din bedrift også prosesser som kan forbedres? Gjør som FleetCom og ta kontakt med oss på Emonkey i dag! Med en konsultasjon på 15-30 minutter kan vi raskt vurdere om vi kan forenkle din hverdag og effektivisere bedriftens rutiner.


Ønsker du lære mer om FleetCom, les mer om bedriften her.


 

Om oss


Hos Emonkey er vi eksperter på å gjøre komplekse prosesser enkle. Siden 2013 har vi hjulpet bedrifter i alle størrelser med automatiserte og skreddersydde integrasjonsløsninger. Vi har spesialiserer oss på integrasjoner med regnskapssystemer men vi lager integrasjoner mellom mange andre typer av systemer. Våre integrasjoner er sikre, skalerbare og tilpasset dine behov – alt til en fornuftig pris uten lange bindingstider. La oss hjelpe deg med å effektivisere hverdagen!





team-emonkey











Comments


bottom of page