top of page

5 Prosesser Integrasjoner kan effektivisere + et bonustips 🚀

Visste du at selv smĂ„ integrasjoner kan gjĂžre en stor forskjell i hverdagen? Uansett om du driver en nettbutikk, fysisk butikk, rĂžrleggerfirma, et fiskeriselskap, verksted, rekrutteringsbyrĂ„ eller et renholdsfirma, finnes det flere mĂ„ter Ă„ forbedre effektiviteten gjennom integrasjoner – enten via API eller fil-integrasjoner, eller en kombinasjon av begge. Her er fem forslag til integrasjoner og automatisering som kan hjelpe flere forskjellige bransjer.

📊 Kundedata eller annen data til analyseverktþy

Vi kan hente data fra de fleste systemer, enten gjennom API eller fil. Kassesystemer, nettbutikker, CRM, innkjÞp og logistikk er bare noen eksempler pÄ lÞsninger vi kan hente data fra og samle pÄ ett sted. Dataene overfÞres automatisk, noe som gir deg oppdatert og korrekt informasjon for bedre forretningsbeslutninger. Perfekt for bedrifter som Þnsker Ä analysere data, men sliter med Ä samle den pÄ ett sted.

đŸ› ïž Produkt Information Management (PIM)

PIM, som stÄr for Product Information Management, er en lÞsning som gjÞr det mulig for bedrifter Ä samle, strukturere og forbedre all produktinformasjon pÄ ett sted. Systemet effektiviserer distribusjonen av denne informasjonen til bÄde interne og eksterne digitale plattformer, inkludert nettbutikker, markedsplasser, trykte kataloger og sosiale medier. Vi kan hente inn data enten via fil eller API, og synkronisere data mellom PIM, nettbutikk og regnskapssystem.

✍ Elektronisk signering av dokumenter

Alle bedrifter lever av Ä selge enten produkter eller tjenester, og de aller fleste, i hvert fall innen B2B, sender tilbud og avtaler til sine kunder. Man kan automatisere signeringsprosessen ved Ä bruke digitale signeringslÞsninger som Dealbuilder eller lignende. Gjennom integrasjoner kan avtaler, kontrakter og godkjenninger signeres elektronisk og automatisk opprette ordre i regnskapssystemet, noe som effektiviserer godkjenningsprosesser og eliminerer behovet for manuelt papirarbeid. Integrasjoner kan ogsÄ hente kunde- eller produktdata fra CRM til denne typen signeringslÞsning.

💾 Omsetningsdata og salg fra kassasystemer

Integrer kassesystemet ditt med Ăžkonomisystemet for Ă„ overfĂžre salg og omsetningsdata automatisk. Mange kassesystemer har ikke API, men for disse kan vi hente filer som CSV, XML, TXT eller JSON, slik at dataen automatisk overfĂžres til regnskapssystemet. FĂ„ salgsdata direkte inn i Tripletex, PowerOffice, Fiken eller noen av de andre regnskapssystemer vi integrerer med.

💳 Oppgjþr fra betalingslþsninger med matching

Koble betalingslÞsninger som Vipps, Zettle, Nets og Stripe direkte til regnskapssystemet. Alle som selger enten gjennom en betalingsterminal eller pÄ nett sparer tid ved Ä ta dette i bruk. Har du nettbutikk eller andre lÞsninger der du trenger Ä matche oppgjÞr mot ordre, kan dette ogsÄ gjÞres, sÄ lenge man har en nettbutikkintegrasjon. Dette sparer tid, reduserer manuelle feil, og sÞrger for at regnskapet alltid er nÞyaktig og oppdatert.

✹ Bonustips:

Mange bedrifter bruker eldre systemer som kan vÊre vanskelige Ä erstatte, eller det finnes kanskje ikke gode nok alternativer. Har du manuelle prosesser og data som mÄ flyttes fra disse systemene til andre lÞsninger, og bruker du mye tid pÄ dette i dag? Vi kan sette opp en integrasjon via filer som CSV, XML, TXT eller JSON, eller gjennom e-post, FTP-server, eller lignende. Dette kan spare bedriften din for flere timer i mÄneden. 

Fortell oss mer om hva du gjerne hadde Ăžnsket Ă„ effektivisere.


コメント


bottom of page