Raskere bokføring og fakturering med integrasjoner
Økonomistyring, bokføring og fakturering kan være slitsomt med data som kommer fra flere forskjellige systemer. Fra salg i nettbutikk eller kasse til oppgjør fra betalingsløsninger – mange bedrifter bruker unødvendig mye tid på å samle data og manuelt bokføre salg eller opprette fakturaer.
Vanlige utfordringer og problemer
Mange bedrifter opplever at bokføring og fakturering kan være tidkrevende og komplisert. Bokføring av salg fra nettbutikker kan ofte være veldig krevende, spesielt for bedrifter med mange ordre og e-handlere med mange returer. Mange bedrifter bruker en betalingsløsning for å ta betalt, enten det er på nett eller fysisk salg, dette genererer oppgjørsrapporter som skal bokføres i regnskapet. Nettbutikker, restauranter, Saas- leverandører, frisører, idrettsklubber og de fleste som selger produkter og tjenester og som ikke fakturerer selv bruker enten selv tid på bokføring av oppgjør eller betaler en regnskapsfører for å ta seg hånd om dette.
I tillegg kan oppgjør fra betalingsleverandører være utfordrende å holde oversikt over, særlig når gebyrer og transaksjoner må bokføres nøyaktig og matches med order fra f.eks. nettbutikk.
For bedrifter som bruker fagsystemer tilpasset deres bransje, kan det være tidkrevende å overføre salg eller ordre til regnskapssystemet manuelt.
Mange sliter også med fakturering når grunnlaget for fakturaer ligger i separate systemer eller filer, noe som fører til unødvendig dobbeltarbeid. Disse utfordringene gjør det vanskelig å opprettholde en sømløs og effektiv økonomistyring, og øker risikoen for feil og ekstra kostnader. Med de rette integrasjonene kan disse prosessene automatiseres, slik at bedrifter sparer tid og får bedre kontroll over økonomien.
Nøkkelferdige integrasjoner
Emonkey tilbyr tidsbesparende integrasjoner fra mange forskjellige systemer. Gjennom å tilby standardiserte integrasjoner til de fleste system mange bedrifter bruker, vil våre kunder både få et oppsett som regnskapsfører liker, men det gjør også at vi kan tilby veldig konkurrensdyktige priser med lave oppstartskostnader.
Med nettbutikk integrasjoner fra 495 NOK per måned og oppgjørsintegrasjoner fra 295 NOK per måned er dette en investering med veldig god avkasting.
Hvordan integrasjoner kan hjelpe deg
Emonkey tilbyr en rekke integrasjoner som både forenkler bokføringen for bedrifter og regnskapsførere, samtidig som de reduserer manuelt arbeid knyttet til fakturering. Med våre løsninger kan du spare tid og få bedre kontroll over økonomien.
Integrasjon fra betalingsløsninger
Automatiserer bokføringen av oppgjør, gebyrer og transaksjoner fra din betalingsleverandør. Oppgjør kan være fra digitalt salg av produkter eller tjenester med kortbetaling eller faktura betaling men også fra salg gjennom kassesystem og betalingsterminal. Gjennom å hente regnskapsdata fra betalingsleverandøren og med integrasjon føre dette automatisk i regnskapet, vil en bedrift med flere oppgjør hver uke spare mye tid.
Integrasjoner fra Nettbutikk og POS
Med våre integrasjoner kan salg og ordre fra nettbutikken automatisk overføres til regnskapet, slik at du slipper manuell dataregistrering. Oppgjør fra betalingsløsninger bokføres sømløst, og gebyrer og transaksjoner matches med bilag for å sikre at regnskapet alltid stemmer. Vi ofte også håndtere utfordrende prosesser som returer og delbetalinger, noe som sikrer et nøyaktig regnskap selv ved komplekse transaksjoner.
Integrasjoner fra fagsystemer
Mange bedrifter bruker system som er spesialiserte for sin bransje, eksempel på dette kan være fagsystemer for håndtering av salg, material og ordre for håndverkere, gjennom å bruke en integrasjon kan man få inn viktig data, enten for bokføring eller underlag for fakturering.
Rådgivning og tilpassing for unike behov
Emonkey tilbyr også rådgivning og hjelp dersom du og din bedrift har tidskrevende prosesser relatert til fakturering og bokføring. Mange bedrifter henter eller får faktura grunnlag fra systemer som ikke har integrasjoner.
Man får kanskje grunnlag for faktura i en PDF fil eller excel fil, noe som kan være vanlig dersom man bruker et gammelt system. For deg som bruker flere timer eller kanskje flere dager per måned for å fakturere eller bokføre ting manuelt, så vil vi i mange tilfeller kunne hjelpe til gjennom å lage en fil integrasjon.
Gjennom å booke en kort konsultasjon med oss kan vi ofte se om det finnes mulighet å spare dere for mye tid med en integrasjon.